Ga naar de inhoud
Zoek
Sluit dit zoekvak.

medewerkers

Medewerkers

 krijg inzicht in de tevredenheid, de bevlogenheid en de professionaliteit van je medewerkers 

Tevredenheid, betrokkenheid en werkgeluk

Tevreden klanten is iets waar elke organisatie naar streeft. Echter, wij zijn ervan overtuigd dat er een sterke relatie bestaat tussen tevredenheid en betrokkenheid van de medewerkers en tevredenheid van de cliënten. Tevreden medewerkers hebben een positieve invloed op hun omgeving, en dus ook op hun cliënten. 

Er is een wezenlijk verschil tussen tevredenheid en betrokkenheid van medewerkers. Tevredenheid is een weergave van een stemming en is vooral gekoppeld aan tevredenheid over het werk zelf. Het drukt niet uit wat een medewerker wil bijdragen aan de organisatie. Betrokken medewerkers staan achter de doelen van de organisatie en geven aan hoe die verbeterd kunnen worden. Zij voelen zich emotioneel verbonden met de organisatie en zijn daardoor bereid zich extra in te zetten.

Alleen tevredenheid meten levert uiteindelijk minder aanknopingspunten op dan het meten van betrokkenheid. Triqs stelt u in staat zowel de tevredenheid als de betrokkenheid van uw medewerkers te meten. Deze meting kunnen wij zowel online als schriftelijk uitvoeren.

Daarnaast hebben wij een vragenlijst ontwikkeld die Werkgeluk meet. Werkgeluk gaat nog een stapje verder dan tevredenheid en betrokkenheid richt zich meer op het innerlijk van de medewerker.  Medewerkers die gelukkig zijn in hun werk hebben over het algemeen een hogere productiviteit, hogere voldoening, zijn creatiever, en zijn effectiever in hun werk. Andersom is er meer kans op ziekteverzuim en verloop van personeel als medewerkers zich niet gelukkig voelen in hun werk.

Metingen
Ten behoeve van het inzicht in de professionaliteit van de medewerkers hebben wij de volgende metingen

Daarnaast is het ook mogelijk een meting voor medewerkers te combineren met een cliëntmeting. Kijk hier voor meer informatie hierover.