stappenplan dataverzameling
dataverzameling bij Triqs volgt een vast stappenplan
stappenplan
Het stappenplan dat wordt gevolgd bij uitvoering van de dataverzameling is – ongeacht de methodiek – in de meeste gevallen vergelijkbaar. Onderstaand een overzicht van de te nemen stappen bij de uitvoering van een meting.
1 vooraf
- Verwerkersovereenkomst wordt opgesteld i.v.m. te ontvangen gegevens;
- Brieven/begeleidende informatie en vragenlijst, evenals de planning worden afgestemd;
- Triqs ontvangt benodigde gegevens van de organisatie (NAW, mailadressen, telefoonnummers, data en tijdstippen, contactpersonen, en evt. aanvullende informatie als parameters);
- Gemaakte afspraken worden vastgelegd in een onderzoeksplan.
2 start dataverzameling
- In het geval van schriftelijke en online methode: Triqs maakt de eerste verzending in orde (versturen van vragenlijsten via de post of e-mail) waarop de respondenten de vragenlijst ontvangen. Het invullen kan van start!
- Of: in het geval van interviews, bijeenkomsten en focusgroepen: medewerkers van Triqs komen langs op de afgesproken locatie, datum en tijdstip voor afname van de vragenlijst.
3 voortgangscontrole tijdens de meting
- er vindt regelmatige controle plaats op de respons van de meting. In het geval van schriftelijke en online methode kunnen er herinneringen worden verstuurd;
- Bij achterblijvende respons wordt u tijdig geïnformeerd en kan er eventueel actie worden ondernomen (een extra herinnering, medewerkers van de organisatie het onderzoek onder de aandacht laten brengen, etc.).
4 einde dataverzameling
- Er wordt gecontroleerd of alle vragenlijsten verwerkt zijn en in de database zitten;
- De database wordt gesloten;
- Er wordt gecontroleerd wat er afgesproken is over rapportages en analyses;
- Rapportages, factsheets en analyses worden gemaakt en opgeleverd.
5 afronding meting
- Alleen geanonimiseerde SPSS bestanden worden opgeslagen voor benchmark. Overige bestanden worden vernietigd (bestanden met persoonsgegevens en overbodige bestanden);
- De meting wordt geëvalueerd met u (o.a. middels een formulier dat u kunt invullen om onze dienstverlening te verbeteren).