Ga naar de inhoud

Zorg voor werk

Zorg voor werk

verplichte klanttevredenheidsmeting (KTO) voor UWV

Het KTO (klanttevredenheids onderzoek) UWV (Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen) is een onderzoek dat verplicht is voor re-integratiebedrijven die willen voldoen aan de kwaliteitseisen van het UWV.

Re-integratiebedrijven die zich hebben verplicht te voldoen aan de kwaliteitseisen UWV dienen elk jaar een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. De doelgroep van het klanttevredenheidsonderzoek zijn alle klanten die een re-integratietraject volgen of hebben gevolgd.

Er zijn meerdere zogenaamde percelen (diensten) waarover de meting moet worden uitgevoerd, te kennen: ‘Werkfit maken’, ‘Naar werk’, Praktijkasessment’ en ‘Modulaire dienstverlening’ (de laatste 2 sinds  januari 2021). 

vragenlijsten
Voor het KTO UWV  zijn er 2 vragenlijsten beschikbaar: ‘Werkfit maken/ praktijkassessment/ modulair’ en ‘Naar werk’. Daarnaast is er een vragenlijst ontwikkeld voor UWV Scholingsdiensten

uitvoeringseisen
Er zijn een aantal eisen verbonden aan deze metingen, waaronder een minimale respons van 40% en een gemiddeld rapportcijfer van minimaal een 7 per perceel.