methodiek
welke manier van dataverzameling past het best bij uw doelgroep?
De manier van dataverzameling dient te worden afgestemd op de kenmerken van de doelgroep maar ook het type informatie dat u wilt achterhalen. Zo zal de methodiek bij een kwalitatieve meting bij een kleine doelgroep verschillen van een kwantitatieve meting bij een grote doelgroep. Uiteraard is het ook mogelijk verschillende methodieken te combineren.
dataverzameling
We onderkennen een aantal verschillende methodieken ten aanzien van dataverzameling. Klik op een van de onderstaande links voor een beschrijving van de methodiek en de voordelen ervan.
- schriftelijk
- online / digitaal
- face-to-face interviews
- interviews via telefoon
- focusgroep
- spiegelgroep
- dataverzameling voor speciale doelgroepen (groepsbijeenkomsten)
- maatwerk
Ook is het van belang om te kijken naar de frequentie van meten. Is het de bedoeling een puntmeting uit te voeren of bent u op zoek naar een continue meting?
uitvoering meting
Bij de uitvoering van uw meting maken wij gebruik van de door ons ontwikkelde dashboards en bieden we mogelijkheden voor het rapporteren en gebruiken van data.