Maatschappelijke opvang niet-ambulant
meting voor personen die hulp krijgen van de maatschappelijke opvang, vrouwen- of zwerfjongerenopvang die wonen in de voorziening
De resultaten van deze meting tonen de ervaringen van de cliënten met de organisatie. Dit dient als een opstap richting kwaliteitsverbeterplannen voor de organisatie.
Vragenlijst
De vragenlijst bestaat uit 52 vragen en begint met een aantal vragen over achtergrondgegevens. Daarna volgen vragen over de omstandigheden in de voorziening, het contact met de medewerkers, de hulp vanuit de voorziening, de hulp voor eventueel aanwezige kinderen en het resultaat van de hulp. Tevens wordt aan de cliënt een algeheel oordeel over de zorg gevraagd door de cliënt een rapportcijfer te laten geven. De vragenlijst eindigt met twee open vragen naar verbetermogelijkheden.
Daarnaast is er de mogelijkheid de vragenlijst aan te vullen met extra vragen.
Methodiek
De meting Opvang (niet-ambulant) wordt vrijwel altijd uitgevoerd middels cliëntbijeenkomsten (dataverzameling speciale doelgroepen) die plaatsvinden op de voorziening waar de cliënten wonen. Bij deze cliëntbijeenkomsten zijn er interviewers van Triqs aanwezig. Zij lichten het onderzoek toe en reiken de vragenlijsten uit aan de deelnemers. Ook zijn de beschikbaar voor vragen of andere vormen van hulp bij het invullen van de vragenlijst.
Uiteraard zal bij de start van de meting de best passende methodiek in overleg met de opdrachtgever worden bepaald.
Doorlooptijd
De doorlooptijd van deze meting is 10 weken. Hierbij wordt gerekend vanaf het moment van het inplannen van de cliëntbijeenkomsten tot het eindrapport. Een afwijkende doorlooptijd is ook mogelijk. Dit is in overleg met uw projectleider af te stemmen.
Uitvoering
Voor uitvoering van deze meting maken wij gebruik van ons online dashboard ZorgPeil. U ontvangt een persoonlijk login account om de resultaten van de meting realtime te bekijken en via de beveiligde verbinding bestanden te delen. Aanvullend kunt u gebruik maken van de volgende mogelijkheden: